Intenzivna edukacija
Kome je trening namijenjen?
Trening je namijenjen onima koji imaju osnovna znanja o Rosenbergovom modelu nenasilne komunikacije i žele produbiti svoje znanje.
Posebno ga preporučujemo kandidatima koji žele postati certificirani NK treneri u Centru za nenasilnu komunikaciju (CNVC) i odlučni su prenositi i promovirati Rosenbergov model.
Zašto odabrati ovu edukaciju?
Susreli ste se s modelom nenasilne komunikacije i tražite priliku integrirati stavove, principe i vrijednosti nenasilne komunikacije u svoj privatni i profesionalni život?
Želite li postići veću lakoću, učinkovitost i kvalitetu povezanosti i prisutnosti u životu?
Već ste shvatili kako i u kojoj mjeri način na koji gradite odnose i komunikaciju, pa i sa samim sobom, utječe na vašu funkcionalnost u privatnom i poslovnom životu te stoga želite razvijati komunikacijske vještine?
Edukacija traje 15 dana i odvija se u tri modula po 5 dana
Teme koje će se obrađivati tijekom treninga:
- Model NK “4 koraka” i primjena u osobnim primjerima
- “Dancefloor” tehnika za učenje intrapersonalne i interpersonalne komunikacije
- Načini na koje reagiramo: model “4 uha” i njegova primjena
- “Osjećaji” (osjećaji vs. pseudo-osjećaji, uzrok vs. okidač, odgovornost za tuđe osjećaje)
- “Potrebe” (potrebe nasuprot strategijama)
- “Zahtjev” (zahtjev u odnosu na zahtjev, pozicija u zahtjevu)
- Iskrenost i postavljanje granica: reći ne i čuti ne
- Nenasilno prekidanje drugih i nenasilno vikanje
- Potreba naspram odlučivanja/biranja (ispunjavanja potreba)
- Uvod u temu “empatija” (samo-empatija, empatija za druge, empatija vs. simpatija vs. sažaljenje)
- Vođenje empatičnog razgovora na svakodnevnom jeziku
- Razlika u ključnim terminima za razumijevanje koncepta
- Upoznavanje s metodom donošenja održivih odluka “sistemski konsenzus”
- Praktična primjena metode “sustavnog konsenzusa” u stvaranju grupnih dogovora
- Kako nastaju osjećaji, 1. dio (uvod u model Vivian Dittmar, utjecaj interpretacija na nastanak osjećaja i primjena u praksi)
- Kako nastaju osjećaji, 2. dio (predstavljanje različitih čimbenika koji pridonose razvoju osjećaja)
- Percipiranje osjećaja kao reakcija tijela (niz vježbi)
- Utjecaj uvjerenja na funkcionalnost osobe
- Uvod u unutarnju pluralnost i rad s modelom “Inner Team” Schulz von Thun (serija vježbi)
- Varijacije metode plesnog podija za rješavanje unutarnjih sukoba
- Razlika u ključnim pojmovima: vrijednosni sud naspram moralnog suda, simpatija naspram empatije, sažaljenje naspram empatije
- Vježbanje vođenja individualnih empatijskih razgovora u različitim kontekstima
- Razumijevanje distinkcije u ključnim razlikama kao temelja transformacije odnosa i društvenih promjena „natjecanje – suradnja“ (serija vježbi)
- Kako slaviti i tugovati potpuno i bez potiskivanja
- Nenasilna komunikacija u službi kreiranja društvenih promjena na razini privatnih, društvenih i globalnih struktura.
- Koncept “moći nad vs. moć s” i identificiranje koncepta u postojećim društvenim strukturama; razvoj ideja za promjenu strukture.
- Restorativna pravda u svjetlu društvenih promjena.
- Upoznavanje pojmova “kazna” i “nagrada” (“ključne razlike”).
- Transformacija slike o “kolektivnim neprijateljima”.
- Upoznavanje s transformacijom obrazaca ponašanja (rad sa sjenama).
- Moj doprinos društvenim promjenama: rad s dancefloor varijantom.
- Davanje povratne informacije (feed-back) u skladu s načelima NK
- Komunikacija sa samim sobom u situacijama internog konflikta (nastavak rada s internim timom, po modelu Schulz von Thun)
- Uvod u metodu donošenja održivih odluka “sistemski konsenzus”
- Praktična primjena metoda “sistemski konsenzus” u kreiranju sporazuma o radu
- Model NK „4 koraka“
- Tehnika “dancefloor” za usvajanje intrapersonalne komunikacije
- Načini kako reagiramo: model “4 uha” i primjena
- “Osjećaji” (osjećaji naspram pseudo-osjećaja, uzrok nasuprot okidaču)
- “Potrebe” (potrebe nasuprot strategijama)
- “Molba” (molba u odnosu na zahtjev, stav u molbi)
- Iskrenost i postavljanje granica: reći ne i čuti ne
- Nenasilno prekidanje drugog
- Konsolidacija: morati nasuprot odlučiti se/birati (za ispunjavanje potreba)
- Uvod u temu “empatija” (samoempatija, empatija prema drugima, empatija naspram simpatije nasuprot sažaljenju)
- Distinkcija u ključnim pojmovima za razumijevanje koncepta
- Vođenje empatijskog razgovora
Definirani ishodi modula 1
Polaznici koji su završili prvi modul:
- Imaju osjećaj bliskosti i povezanosti s grupom
- Znaju brinuti o sebi i o potrebama drugih istovremeno podržavajući proces učenja
- Donose održive odluke u grupi metodom jednoglasnog donošenja odluka
- Praktično primjenjuju komunikacijski model “4 koraka”
- Razlikuju strategiju od potrebe
- Donose efikasne i održive odluke u osobnim primjerima
- Formuliraju molbu prema kriterijima NK
- Postavljaju osobne granice i izražavaju kroz “4 koraka”
- Osnaženi su za empatijsko povezivanje sa sobom (sa svojim osjećajima i potrebama)
- U razgovorima usmjeravaju fokus na osjećaje i potrebe
- Kako nastaju osjećaji 1. dio (uvod u model Vivian Dittmar – utjecaj interpretacija na nastanak osjećaja i primjena u praksi)
- Kako nastaju osjećaji 2. dio (predstavljanje različitih faktora koji pridonose razvoju osjećaja)
- Percipiranje osjećaja kao tjelesnih reakcija (serija vježbi)
- Utjecaj uvjerenja na funkcionalnost osobe
- Uvod u unutarnju pluralnost i rad s modelom “Unutarnji tim” Schulza von Thuna (serija vježbi)
- Varijacije metode dancefloor za rješavanje unutarnjih sukoba
- Distinkcija u ključnim pojmovima: vrijednosni sud nasuprot moralnom sudu, simpatija naspram empatije, sažaljenje naspram empatije
- Vježbanje vođenja individualnih empatijskih razgovora u različitim kontekstima
- Razumijevanje distinkcije u ključnim razlikama kao osnova za transformaciju odnosa i socijalne promjene “konkurencija – kooperacije” (serija vježbi)
- Kako potpuno i bez potiskivanja slaviti i žaliti
Definirani ishodi modula 2
Polaznici koji su završili prvi modul:
- Razumiju i objašnjavaju način biopsihološkog nastanka emocija
- Fokusiraju se na tijelo i tjelesne senzacije
- Razumiju i objašnjavaju povezanost misli i emocija
- Razumiju utjecaj kulturološkog naslijeđa na oblikovanje stanja svijesti i svjetonazora
- Prepoznaju obrasce vlastitog ponašanja i ustaljena uvjerenja
- Razumiju i nadilaze unutrašnje konflikte uzrokovane unutrašnjim pluralitetom
- Empatijski se povezuju s unutarnjim glasovima vlastitog unutarnjeg tima i u stanju su preuzeti ulogu medijatora na meta nivou sagledavajući vlastiti unutarnji pluralitet
- Razumiju kako razvoj svijesti utječe na kvalitetu života i planski razvijaju životne vještine
- Objašnjavaju distinktivno značenje ključnih pojmova iz nenasilne komunikacije (Key differentiation)
- Restorativna pravda u svjetlu socijalne promjene
- Upoznavanje s pojmovima “kazna” i “nagrada” („ključne razlike“)
- Transformacija slike neprijatelja
- Uvod u rad sa sjenama
- Moj doprinos društvenim promjenama: rad s varijantom dancefloor
- Davanje povratnih informacija (feed-back) u skladu s principima NK
- Praktične vježbe simulacijom radionice
Definirani ishodi modula 3
Polaznici koji su završili prvi modul:
- Imaju kapacitet za empatijsko povezivanja s ljudima i socijalnim grupama koji su kroz svoje uloge u društvu često osuđivani i etiketirani i prema kojima su i sami imali osude
- Nadilaze vlastite osude drugih
- Mogu empatijskim povezivanjem podržati druge osobe da transformira sliku neprijatelja i poveže se s potrebama pojedinaca i socijalnih grupa bez osuđivanja
- Razumiju i objašnjavaju razliku između kažnjavanja i snošenja posljedica
- Razumiju i objašnjavaju suštinsku sličnost između kazne i nagrade
- Razumiju i objašnjavaju pojam restorativne pravde
Potvrda o završenoj edukaciji:
Potvrda o sudjelovanju priznata je i uvjet je za proces certifikacije za trenera Nenasilne komunikacije u CNVC www.cnvc.org internacionalnom centru koji je osnovao Marshall Rosenberg.
Edukacije
Najava za Intenzivnu edukaciju nenasilne komunikacije M. Rosenberga
Ako želite biti bolji – komunicirajte bolje! Odnosi se ostvaruju kroz komunikaciju. Ako želite ostvariti bolje odnose s djecom, partnerima, unutar obitelji ili u poslovnom okruženju, potrebno je usvojiti ili poboljšati svoju komunikaciju. Komunikacija je mnogo više od riječi koje izgovorimo. To je više od neverbalne komunikacije. Zato nema lake...
PROČITAJ VIŠE I PRIJAVI SEPovežimo se!
Prijavite se na naš newsletter i budite na vrijeme informirani o edukacijama i aktivnostima u Centru.