Intenzivna edukacija

Kome je trening namijenjen?

Trening je namijenjen onima koji imaju osnovna znanja o Rosenbergovom modelu nenasilne komunikacije i žele produbiti svoje znanje.

Posebno ga preporučujemo kandidatima koji žele postati certificirani NK treneri u Centru za nenasilnu komunikaciju (CNVC) i odlučni su prenositi i promovirati Rosenbergov model.

 

Zašto odabrati ovu edukaciju?

Susreli ste se s modelom nenasilne komunikacije i tražite priliku integrirati stavove, principe i vrijednosti nenasilne komunikacije u svoj privatni i profesionalni život?

Želite li postići veću lakoću, učinkovitost i kvalitetu povezanosti i prisutnosti u životu?

Već ste shvatili kako i u kojoj mjeri način na koji gradite odnose i komunikaciju, pa i sa samim sobom, utječe na vašu funkcionalnost u privatnom i poslovnom životu te stoga želite razvijati komunikacijske vještine?

Edukacija traje 15 dana i odvija se u tri modula po 5 dana

Teme koje će se obrađivati tijekom treninga:

  • Model NK “4 koraka” i primjena u osobnim primjerima
  • “Dancefloor” tehnika za učenje intrapersonalne i interpersonalne komunikacije
  • Načini na koje reagiramo: model “4 uha” i njegova primjena
  • “Osjećaji” (osjećaji vs. pseudo-osjećaji, uzrok vs. okidač, odgovornost za tuđe osjećaje)
  • “Potrebe” (potrebe nasuprot strategijama)
  • “Zahtjev” (zahtjev u odnosu na zahtjev, pozicija u zahtjevu)
  • Iskrenost i postavljanje granica: reći ne i čuti ne
  • Nenasilno prekidanje drugih i nenasilno vikanje
  • Potreba naspram odlučivanja/biranja (ispunjavanja potreba)
  • Uvod u temu “empatija” (samo-empatija, empatija za druge, empatija vs. simpatija vs. sažaljenje)
  • Vođenje empatičnog razgovora na svakodnevnom jeziku
  • Razlika u ključnim terminima za razumijevanje koncepta
  • Upoznavanje s metodom donošenja održivih odluka “sistemski konsenzus”
  • Praktična primjena metode “sustavnog konsenzusa” u stvaranju grupnih dogovora
  • Kako nastaju osjećaji, 1. dio (uvod u model Vivian Dittmar, utjecaj interpretacija na nastanak osjećaja i primjena u praksi)
  • Kako nastaju osjećaji, 2. dio (predstavljanje različitih čimbenika koji pridonose razvoju osjećaja)
  • Percipiranje osjećaja kao reakcija tijela (niz vježbi)
  • Utjecaj uvjerenja na funkcionalnost osobe
  • Uvod u unutarnju pluralnost i rad s modelom “Inner Team” Schulz von Thun (serija vježbi)
  • Varijacije metode plesnog podija za rješavanje unutarnjih sukoba
  • Razlika u ključnim pojmovima: vrijednosni sud naspram moralnog suda, simpatija naspram empatije, sažaljenje naspram empatije
  • Vježbanje vođenja individualnih empatijskih razgovora u različitim kontekstima
  • Razumijevanje distinkcije u ključnim razlikama kao temelja transformacije odnosa i društvenih promjena „natjecanje – suradnja“ (serija vježbi)
  • Kako slaviti i tugovati potpuno i bez potiskivanja
  • Nenasilna komunikacija u službi kreiranja društvenih promjena na razini privatnih, društvenih i globalnih struktura.
  • Koncept “moći nad vs. moć s” i identificiranje koncepta u postojećim društvenim strukturama; razvoj ideja za promjenu strukture.
  • Restorativna pravda u svjetlu društvenih promjena.
  • Upoznavanje pojmova “kazna” i “nagrada” (“ključne razlike”).
  • Transformacija slike o “kolektivnim neprijateljima”.
  • Upoznavanje s transformacijom obrazaca ponašanja (rad sa sjenama).
  • Moj doprinos društvenim promjenama: rad s dancefloor varijantom.
  • Davanje povratne informacije (feed-back) u skladu s načelima NK
  • Komunikacija sa samim sobom u situacijama internog konflikta (nastavak rada s internim timom, po modelu Schulz von Thun)
  • Uvod u metodu donošenja održivih odluka “sistemski konsenzus”
  • Praktična primjena metoda “sistemski konsenzus” u kreiranju sporazuma o radu
  • Model NK „4 koraka“
  • Tehnika “dancefloor” za usvajanje intrapersonalne komunikacije
  • Načini kako reagiramo: model “4 uha” i primjena
  • “Osjećaji” (osjećaji naspram pseudo-osjećaja, uzrok nasuprot okidaču)
  • “Potrebe” (potrebe nasuprot strategijama)
  • “Molba” (molba u odnosu na zahtjev, stav u molbi)
  • Iskrenost i postavljanje granica: reći ne i čuti ne
  • Nenasilno prekidanje drugog
  • Konsolidacija: morati nasuprot odlučiti se/birati (za ispunjavanje potreba)
  • Uvod u temu “empatija” (samoempatija, empatija prema drugima, empatija naspram simpatije nasuprot sažaljenju)
  • Distinkcija u ključnim pojmovima za razumijevanje koncepta
  • Vođenje empatijskog razgovora

Definirani ishodi modula 1

Polaznici koji su završili prvi modul:

  • Imaju osjećaj bliskosti i povezanosti s grupom
  • Znaju brinuti o sebi i o potrebama drugih istovremeno podržavajući proces učenja
  • Donose održive odluke u grupi metodom jednoglasnog donošenja odluka
  • Praktično primjenjuju komunikacijski model “4 koraka”
  • Razlikuju strategiju od potrebe
  • Donose efikasne i održive odluke u osobnim primjerima
  • Formuliraju molbu prema kriterijima NK
  • Postavljaju osobne granice i izražavaju kroz “4 koraka”
  • Osnaženi su za empatijsko povezivanje sa sobom (sa svojim osjećajima i potrebama)
  • U razgovorima usmjeravaju fokus na osjećaje i potrebe
  • Kako nastaju osjećaji 1. dio (uvod u model Vivian Dittmar – utjecaj interpretacija na nastanak osjećaja i primjena u praksi)
  • Kako nastaju osjećaji 2. dio (predstavljanje različitih faktora koji pridonose razvoju osjećaja)
  • Percipiranje osjećaja kao tjelesnih reakcija (serija vježbi)
  • Utjecaj uvjerenja na funkcionalnost osobe
  • Uvod u unutarnju pluralnost i rad s modelom “Unutarnji tim” Schulza von Thuna (serija vježbi)
  • Varijacije metode dancefloor za rješavanje unutarnjih sukoba
  • Distinkcija u ključnim pojmovima: vrijednosni sud nasuprot moralnom sudu, simpatija naspram empatije, sažaljenje naspram empatije
  • Vježbanje vođenja individualnih empatijskih razgovora u različitim kontekstima
  • Razumijevanje distinkcije u ključnim razlikama kao osnova za transformaciju odnosa i socijalne promjene “konkurencija – kooperacije” (serija vježbi)
  • Kako potpuno i bez potiskivanja slaviti i žaliti

Definirani ishodi modula 2

Polaznici koji su završili prvi modul:

  • Razumiju i objašnjavaju način biopsihološkog nastanka emocija
  • Fokusiraju se na tijelo i tjelesne senzacije
  • Razumiju i objašnjavaju povezanost misli i emocija
  • Razumiju utjecaj kulturološkog naslijeđa na oblikovanje stanja svijesti i svjetonazora
  • Prepoznaju obrasce vlastitog ponašanja i ustaljena uvjerenja
  • Razumiju i nadilaze unutrašnje konflikte uzrokovane unutrašnjim pluralitetom
  • Empatijski se povezuju s unutarnjim glasovima vlastitog unutarnjeg tima i u stanju su preuzeti ulogu medijatora na meta nivou sagledavajući vlastiti unutarnji pluralitet
  • Razumiju kako razvoj svijesti utječe na kvalitetu života i planski razvijaju životne vještine
  • Objašnjavaju distinktivno značenje ključnih pojmova iz nenasilne komunikacije (Key differentiation)
  • Restorativna pravda u svjetlu socijalne promjene
  • Upoznavanje s pojmovima “kazna” i “nagrada” („ključne razlike“)
  • Transformacija slike neprijatelja
  • Uvod u rad sa sjenama
  • Moj doprinos društvenim promjenama: rad s varijantom dancefloor
  • Davanje povratnih informacija (feed-back) u skladu s principima NK
  • Praktične vježbe simulacijom radionice

Definirani ishodi modula 3

Polaznici koji su završili prvi modul:

  • Imaju kapacitet za empatijsko povezivanja s ljudima i socijalnim grupama koji su kroz svoje uloge u društvu često osuđivani i etiketirani i prema kojima su i sami imali osude
  • Nadilaze vlastite osude drugih
  • Mogu empatijskim povezivanjem podržati druge osobe da transformira sliku neprijatelja i poveže se s potrebama pojedinaca i socijalnih grupa bez osuđivanja
  • Razumiju i objašnjavaju razliku između kažnjavanja i snošenja posljedica
  • Razumiju i objašnjavaju suštinsku sličnost između kazne i nagrade
  • Razumiju i objašnjavaju pojam restorativne pravde

Potvrda o završenoj edukaciji:

Potvrda o sudjelovanju priznata je i uvjet je za proces certifikacije za trenera Nenasilne komunikacije u CNVC www.cnvc.org internacionalnom centru koji je osnovao Marshall Rosenberg.

 

Edukacije

Povežimo se!

Prijavite se na naš newsletter i budite na vrijeme informirani o edukacijama i aktivnostima u Centru.